آدم ربایی تا مرز ترکیه | پسر ۲۰ ساله‌ گرفتار شبکه هرمی

حدود یک هفته قبل خانواده پسر ۲۰ ساله‌ای با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران شکایتی طرح کردند و از ربوده شدن پسر جوان خود خبر دادند.
آدم ربایی تا مرز ترکیه | پسر ۲۰ ساله‌ گرفتار شبکه هرمی
کد خبر : ۴۸۶۹۴

خانواده پسر جوانی که خانه را برای یافتن کار ترک کرد با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران از ربوده شدنش خبر دادند و درخواست کمک کردند.

به گزارش سایت جنایی، حدود یک هفته قبل خانواده پسر ۲۰ ساله‌ای با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران شکایتی طرح کردند و از ربوده شدن پسر جوان خود خبر دادند.


با طرح این شکایت پرونده به شعبه ششم این دادسرا ارجاع شد. پدر این پسر در توضیح ماجرا گفت: پسرم دنبال کار بود و یک روز در حالی که خوشحال بود که بالاخره کار پیدا کرده است از خانه بیرون رفت. چند روزی از او خبر نداشتیم تا اینکه تماس گرفت و گفت لب مرز ترکیه است و او را ربوده‌اند، برای آزادی‌اش باید پول بدهیم.

این پدر که نگران سلامت پسرش بود، ادامه داد: بعد از تماس پسرم مرد ناشناسی با یک شماره که نمی‌شناختیم تماس گرفت و خبر داد پسرم گروگان گرفته شده و آن‌ها او را به ترکیه برده‌اند. همچنین آن مرد ناشناس گفت اگر می‌خواهیم دوباره پسرم را ببینیم باید ۱۷۰ میلیون تومان به حساب خودش بریزیم، اما بعد از آن از فرد تماس گیرنده خبری نشد و ما هم نمی‌دانیم چه کنیم.

بازپرس جنایی با شنیدن گفته‌های پدر نگران دستور شروع تحقیقات را صادر کرد. به عنوان یکی از اولین مراحل تحقیق سیم‌کارتی که فرد ناشناس با آن تماس گرفته بود مورد پی‌چویی قرار گرفت و مالک آن شناسایی شد. به این ترتیب ماموران به پسری افغان رسیدند که بررسی‌ها نشان می‌داد ۳۰ سال سن دارد.

پسر افغان در بازجویی‌ها گفت: من چند وقت پیش دنبال کار بودم و در این بین با فردی آشنا شدم که او را تایسون صدا می‌کردند. او به من گفت برای هر کاری به سرمایه اولیه نیاز است و برای کاری که او در نظر دارد، باید پول جور کنم، بعد هم باید آدم‌های جدید معرفی کنم تا کار گسترش پیدا کند. من با هر دردسری بود ۱۰۰ میلیون فراهم کردم. تایسون گفت باید باقی مبلغ را هم از آشنایان فراهم کنم تا بتوانم به کار ادامه دهم با هر مشکلی بود مبلغ لازم را فراهم کردم و بعد هم چند نفری را برای کار به تایسون معرفی کردم.

با بدست آمدن این اطلاعات ماموران پی بردند پسر ربودن شده در دام یک شبکه هرمی گرفتار شده که احتمالا اسم مستعار سر شبکه این شاخه تایسون است. پسر افغان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در آنجا به من گفتند کالا‌های مختلف، بیت‌کوین و چیز‌های دیگر را معامله می‌کنند.

در حال حاضر احتمال اینکه پسر ۲۰ ساله در دام یکی از زیر شاخه‌های تایسون افتاده باشد قوی‌ترین فرضیه است، با این وجود هنوز سرنخی از سرنوشت پسر مفقود شده بدست نیامده است و تحقیقات ادامه دارد تا رد پای فردی که ماموران را به نتیجه برساند، بدست آید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر